گاردین: اشتباهات جنگ عراق درباره ایران تکرار نشود
نوشته شده توسط : احسانی
 
گاردین: اشتباهات جنگ عراق درباره ایران تکرار نشود

خبرگزاری فارس: نویسنده روزنامه گاردین اینگونه می نویسد که پیش از حمله به عراق پیش بینی شده بود با اینکار قیمت نفت به کمتر از ۲۰ دلار کاهش می یابد ولی قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار رسید که به همین خاطر نباید این اشتباهات تکرار شود.

خبرگزاری فارس: گاردین: اشتباهات جنگ عراق درباره ایران تکرار نشود

 

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «گاردین»، «مارینا هاید» در مقاله‌ای با عنوان «باید تا مدت‌ها از عراق درس بگیریم نه این که آن را تکرار کنیم» از کسانی انتقاد می‌کند که علاوه بر اینکه از تجربه تلخ عراق عبرت نگرفته‌اند، بر طبل جنگ علیه ایران می‌کوبند.

 

نویسنده این مقاله این پرسش را مطرح می‌کند که آیا با این سرعت به سمت جنگ با ایران حرکت می‌کنیم؟ وی این را نتیجه غرور طرفداران این مسأله دانسته و تاکید می‌کند که بوی جنگ به خوبی به مشام می‌رسد.

وی می‌نویسد: «در این هفته، تعدادی از مسؤلان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، رئیس این آژانس را به رفتار نادرست در قبال مسأله هسته‌ای ایران، وابستگی وی به غرب و تکیه بر اطلاعات غیردقیق سازمان‌های اطلاعاتی متهم کردند».

نویسنده گاردین در اشاره به ادعاهای «روپرت مردوخ» امپراتور رسانه‌ای آمریکا که مدعی شده بود نظام سیاسی در ایران باید تغییر کند تا غرب بتواند بر چاه‌های نفط ایران تسلط یابد، می‌نویسد که این شخصیت همان کسی است که مدعی بود اشغال عراق، قیمت نفت را به 20 دلار کاهش خواهد داد؛ نتیجه اما این بود که قیمت نفت به بیش 105 دلار رسید.

وی همچنین از اقتصاددانانی انتقاد کرد که علی رغم شکست در پیش‌بینی نتایج اشغال عراق از جمله بحران وام‌های مسکن و بحران مالی جهانی، نتایج حمله به ایران را پیش‌بینی می‌کنند.

وی در این زمینه به گفته‌های «مایر داگان» رئیس موساد استناد می‌کند که هشدار داده بود حمله به ایران ممکن است به جنگی منطقه‌ای تبدیل شود که نتایج آن قابل پیش‌بینی نخواهد بود.





:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: